A második középdöntő, 2014. október 5.
2014. október 10. írta: na_ja

A második középdöntő, 2014. október 5.

Felpörögtek az események az X-Faktor háza táján, hiszen dupla résszel örvendeztettek meg minket a hétvégén. A szombati triók és a veteránok után vasárnap a maradék három kategória versenyzését láthattuk.

A csapatokat Gabi kapta, nem rossz választás. A Dark Notes kezdett, akiket a zsűri tábortüzes zenekarként bélyegzett meg. Nekem is valami hasonló járt az eszemben, én egy gimis kis szalagavatós zenekarként képzeltem el őket. Nagyon szuperek lehetnek egy ilyen sulis buliban, de szerintem.az üdvösséghez ez nagyon kevés volt. Sokáig mérlegelt a zsűri is, nem csoda. Persze nyugodt szívvel le lehetett volna őket előbb is ültetni, mert itt még minden mindegy volt. Ugyanezt a lehetőséget a lányoknál pl. Bogi nem kaphatta meg. Aztán ki is estek.

 

A Pálinka Republik megint valami élettel teli, nem mainstream dolgot hozott. Egyértelmű továbbjutók, mivel teljesen mások, mint a többiek, de... Szóval nem mernék rá megesküdni, hogy a mentorházból is továbbjutnak. De ha igen, akkor sem fognak X-Faktort nyerni soha.

A Phoenix Rt-röl sem tudok sok újat mondani, már csak azért sem, mert túl sokat nem láthattunk belőlük. De most is állítom: ma Magyarországon szerintem 100 ugyanilyen (ha nem jobb) zenekar lehet.

A Tha Shudras jelmezkavalkádja és sejtelmessége szerintem megduplázza az igazi zenei értéküket. A Toxic feldolgozása nekem kicsit álművészi volt, de majd a következő adásban végre pont kerülhet a történetük végére. Simán eladták a nagy nullát Star Wars jelmezbe csomagolva.

Szegedi Vargha Levente és valamilyen Viktorról eddig sem tud(hat)tam meg, hogy kicsodák, most sem kaptam mélyebb betekintést munkásságukba. One day feldolgozásuk kicsit rikácsolósra sikerült, lehet, hogy mégis elég volt belőlük ennyi? Kiestek.

Volt M.C. Attika és Sir Round is. Miért?

A Rosewood valóban kevesebb volt, mint a selejtezőkben, de aranyos volt, nekem libabőrös is, de kétségtelen, hogy technikailag még nem állnak túl stabil lábakon. Azért az esélyt simán megérdemlik, all 4 love!

A Kottán Kívüliek nekem a legjobb rock-zenekar volt a felhozatalból, de ezzel úgy látszik, hogy egyedül maradtam. Zeneileg nagyon tetszett, nálam simán elfért volna, persze tudva azt, hogy a következő adásban kiesnek. De ezt már most megtették.

A Spoon lesz ugye az idei fiúcsapat, nem is értem, hogy hogy nem volt konkurenciájuk, hiszen ebben a stílusban és felállásban gyakorlatilag zöld az út. A srácok végül is szerények, de még nagyon kiforratlannak tűntek. Mindegy, kell ilyen is. Hét-nyolcadik helyig simán elmehetnek.

A Rock-inger leggyengébb pontja szerintem az énekes, az Afrika feldolgozás zeneileg nekem bejött, de az ének lerontotta.

A fiúkat Alföldi kapta, egy jó gárdát kapott, szerintem közel hasonló erősségű énekesekkel. Persze a kivétel erősíti a szabályt...

Nagy Richárd kezdett, aki már egy rakás lehetőséget kapott. Nem tudom, hová tegyem, mert arca az van, a teljesítménye meg hullámzó. Egyszer valami Tom Jones-os energiát hallok benne, máskor meg semmit. Mármint szó szerint.

Bella Máté számomra teljesen.élvezhetetlen hangszínen énekelt, szerencsére csak két sort hallhattunk a dalából, és bár ekkor még leültették, később repült.

Zoller Zsolt a Somebody to Love-val próbálkozott, nem is rosszul, de kiesett.

Karacs Balázs szerintem jóval helyesebb, mint amilyen jó énekes, egyértelműen voltak nála jobbak a mai adásban. A mentorházba jutottak közül a legkevésbé odavaló.

Greza Csaba előző nap szerintem remekelt Puskás Petiként, ma túl sokat nem hallhattunk belőle, de az állítólag giccses volt. Jó, mennie kellett, de én bírtam.

Borbély Richárd kommentelőmnek köszönhetően egyértelmű volt, hogy továbbjut, ezért nagy dologra számítottam. A Sex on Fire-t visszaadni lehetetlen, de feldolgozásban is találhatunk száz sokkal jobbat a neten. Heath Ledger továbbjutott, arca még mindig van, bár megszólalni most ügyesen nem engedték.

Lali hangja gyönyörű volt, a This Girl is on Fire-t szerintem pár lány is megszégyenítette volna Lalihoz képest, de ez most úgy látszik, kevés volt. Mondjuk az arca kicsit neki is beárnyékolta a produkcióját.

Sallai László Diamonds feldolgozása nagyon dögös és egyedi volt, volt benne soul, bár kicsit hamis volt. Nekem tetszett.

Benji magasan a legpontosabb, legtechnikásabb fiú, dalait rengeteg érzelemmel adja elő, de nekem mégis valahogy üres még a személyisége. Istenien énekel, de mégsem szólít meg a zenéje.

Ricsi bácsi Jégszíve jobb volt, mint a tegnapi erőlködése, de félek, hogy nem fog tudni fejlődni, ami itt kevés lesz. Szeretjük, jó hallgatni, de félek, hogy összetörik. Sajnos a dalt hallva nem tudok elvonatkoztatni Carameltől, ezért nem tudtam elájulni tőle talán.

A csajok mezőnye szerintem toronymagasan üti a többi kategóriát, de ez sajnos közel sem jelenti azt, hogy a győztes közülük fog kikerülni, pedig köztük van a legtöbb x-es. Szikora jól választott.

Krizsma Sarment a műsor óta már végső győztesként is emlegetik, de én még nem innék előre a medve bőrére. Bár a sztorija is eléggé eladható: a lány, akit annyit bántottak, akiben senki sem hitt, most visszavág. Elég komoly makeoveren esett át a lány, jól is énekel. Nekem mondjuk fura, hogy egy negyvenéves díva hangját erőlteti, de lehet, hogy pont ez a sikere titka. Nekem kicsit affektálós is volt, de helyéhez nem fér kétség.

Nagybaczoni Réka is két sort kapott, nem tudom, ki ő. Kiesett.

Ürmös Boglárka ugyan hamis volt, de a hangszíne az egyik legjobb volt a lányok között. Nagyon szívesen hallgatnám még, de a zsűri másképp döntött. Szerintem baromira kár érte, de talán jövőre visszajön.

Jakab-Péter Izabella Linkin Parkkal jutott a mentorházba, ami már önmagában is dicséretet érdemel. Sokat az ő dalából sem hallottunk, de ezek szerint jó volt. Amit hallottam, az jobban tetszett, mint az előző produkciója.

Danis Elza nem sok nyomot hagyott bennem. Ment is kicsit később.

Bordás Anasztázia szerénységéhez kicsit too much volt ez a Wake me up remake, de szeretjük, drukkolunk neki.

Tóth Andrea imádni való rockercsaj, bár amit most láthattunk, nem volt annyira állat szerintem, mint a múltkori. Kicsit féltem őt, de neki is kívánok minél hosszabb szereplést. De ha most nem, akkor majd jövőre.

Rós Satolta semmi extra, ment.

Ladányi Patrícia szintén.

Gusztos Erid szépen odatette a Radioactive-et, de azért hasra nem estem tőle. Őt is szívesen látnám jövőre, persze egy makeover nem ártana.

Cseh Andrea talán a leggyengébb láncszem a továbbjutók között, de még így is teljesen vállalható a csaj.

A középdöntőket Ilyés Jenifer zárta, a karrierista. Baromi hamisan kezdett, a két refrén között is az volt, de a refrén teljesen korrekt volt. Már-már eurovíziós hangulatba kerültem a hangjától. Szerencsére a hangja nem tükrözi a kicsit nagy arcát vagy a törtetését.


Jó kis mezőny alakult ki a mentorházas szakaszra, bár biztos kiesőink is vannak bőven. A lányok mezőnye nagyon erős, versenyük nagyon komolynak ígérkezik.

A bejegyzés trackback címe:

https://xfaktormagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr386777545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása