Mentorok háza 1.
2014. október 11. írta: na_ja

Mentorok háza 1.

Jó nagy parasztvakítás ez a mentorok háza buli, az biztos, valahogy nem is illik szerintem ebbe az X-Faktorba, hiszen ez az erőltetett két napos bohóckodás teljesen idegen a műsor lényegétől. Ha arról lenne szó, hogy az indulók napokig itt csöveznek (még egy jó reality is kisülhetne belőle), akkor azt mondom OK, de így csak valami értelmetlen nagyzás az egész. Elképzelem, ahogy a kellékes pl. mondja, hogy: Ja nem srácok, a medence csak dekoráció, össze ne hajazzátok! Na de mindegy, nézzük a lényeget, az énekeseket.

A 25 éven felüliek mezőnye:

252.jpg

Fotó: RTL-KLUB.HU

Little G-nek Geszti Péter segített, hogy naiv mentorként könnyebben tudjon dönteni. Természetesen ennek igazából csak dramaturgiai okai vannak, hiszen így sokkal könnyebben megtudhatjuk G gondolatait, Geszti tudatosan irányított kérdéseivel, reakcióival. Beszélhetne direkt a kamerába is, de így ugye sokkal hitelesebbnek tűnik a dolog, ha már a mentorház egy kamu. G szerint a legfontosabb a lélek, nem a technika. ÁMEN!

Hamar belecsapunk a lényegbe, és máris Horváth Krisztián énekel nekünk. Kellett nekem Caramelt emlegetni vele kapcsolatban, most meg is kaphattuk. Szeretem ezt a srácot, drukkolok neki, főleg, hogy annyiszor el is mondta, hogy neki ez az egyetlen lehetőség. Mondjuk Krisztián drága, ez nem így van! Produkciója felemás volt. Az az aranyos szerénység és merevség, ami még aranyos volt a válogatás és a középdöntő alatt, most már azért tényleg kezd kicsit kínos lenni. Szerintem idáig egy mosolyt nem láthattunk tőle, és persze nem a Jelenés a legmegmosolyogtatóbb dal a világon, de azért szívesen megnéznénk Krisztiánt egy kicsit felszabadultabban.

Horányi Júlia nagyot akart dobni azzal, hogy az angyalszerepből most kilép, és valami mély dolgot hoz el, de szerintem azzal lehetett volna sokkal bevállalósabb, ha egy sokkal kommerszebb dalt hoz el. Egy pop slágert, amit akár kicsit átdolgozva, akár eredetiben előad. Így most én újat nem tudtam meg róla, és közel sem biztos, hogy majd hetekig ennyire exkluzív dalokat akarok hallgatni. Gesztiék is a komfortzónából kilépést sürgették. Persze kétség nincs, remek énekes.

Erika Albero szépen elénekelte az Underneath Your Clothes-t, irigylem a párját, akinek ezt otthon előadhatja, biztos cuki, de szokás szerint sajnos semmit nem mozgatott meg bennem. A pozitív személyiség általában jócskán felértékeli az előadót nálam, de Erika esetében most még ez sem segített.

Horváth Ági megint felemlegette karrierizmusát és korai családosodását, de nekem ez nem motiváló egy dal előtt, sőt. A Set Fire to the Rain előadása nekem a 70-es 80-as évek előadóit juttatta eszembe, olyan Barbara Streisand Woman in Love érzés ugrott be, amit eléggé nem bírtam már akkor sem, pedig alapjáraton bírom a 80-as éveket. Sok volt a cicoma, a kötelező extra a dalban, amitől kicsit kényelmetlenül kezdtem mocorogni a TV előtt.

Andelic Jonathán véleményem szerint remekül adta elő a dalt. Nem mondom, hogy nagy kedvencem lenne a srác, de jobban tetszett, mint a múltkor. A hang tökéletes volt, azon gondolkodtam, hogy a dal 95%-a akár stúdiófelvételnek is mehetett volna. Hangszíne is sejtelmesen táncolt az átlagos és az egyedi között. Engem ma meggyőzött.

Kállai-Kiss Zsófiától viszont többet vártam a múlt heti szint után, amikor is jóval komolyabbat alakított. Amikor bevágták a négy évvel ezelőtti próbálkozását, elég ijesztő volt, és akkor még nem sejthettem, hogy hasonlóan fura ordibálást fogok hallani most is. Értetlenül álltam előtte, mert ennél sokkal egyedibb volt az előző alkalommal, kifejezetten izgalmas hanggal.

A leéneklés után úgy éreztem, hogy Jonathán, Krisztián és Júlia lesznek a továbbjutók, de hamarosan kiderült a nagy igazság. Az esti kupaktanácson Geszti és G egy pohár kellékbor mellett megvitatták a verdiktet. Eközben a verandán Horváth Ági sajnos nagyon ellenszenves, Krisztián nagyon görcsöl, Zsófi legalább egy bugyit villantott.

A "másnapi" eredményhirdetés előtt még belehallgathattunk G karrierjébe is pár másodpercig, amiből sajnos az, aki eddig se tudta, hogy kicsoda G, most sem fogja. Nagy meglepetés nincs, az első továbbjutó mindenféle kertelés nélkül Horányi Júlia. Se jó tanács, semmi, mehet. Erikának most nem terem babér magyar honban. Horváth Ági nagyon arra számít, hogy továbbjut, és a zseniális rendezőnek köszönhetően premier plánban nézhetjük csücsöri száját és alatta talán folyó nyálacskáját. Tekintete alapján botrányt vártam, amikor megtudta, hogy nem mehet tovább, de szerencsére a végén egy kedves mosollyal vette tudomásul, hogy most nem lesz karrier, marad a család. Remélem ez a mosoly marad meg nekem is emlékként róla. Jonathánnak kicsit pszicho-szemei vannak, azért valljuk be, G megadja a kegyelemdöfést, hogy ezt a dalt akár el is lehetett volna szavalni, akkor is jobb, mint az ő produkciója volt, de végül örömködhetett. Krisztián a vigaszágon mehet tovább és csodák csodája, mosolygott!!! Kicsit féltem, hogy a közönségszavazattal sem fog továbbmenni, hiába próbálta Lúdas "Justin Timbelake" Matyi Istenes Bence hergelni a jókedvre. Zsófi így simán, harmadikként mehetett tovább, bár ráhozta G a frászt. Itthon ment a dilemma, hogy nem voltak könnyek a nagy előadáshoz, de végül is mindegy.

Döntőbe jutottak:

vet.jpg

Fotó: RTL-KLUB.HU

Utána jöttek a várva várt lányok. Szikora Robi Puskás Petivel várhatta a hölgyeket, ami azért egy bizarr páros, nem gondoltam volna pár éve, hogy ez a két ember egy kanapén fog ülni, mint két egyenjogú szakértő, sőt, Puskás Szikora tanácsadójaként. De a Sorry énekeseként gyakorlatilag mindent elnézek neki. Szikora Robi szokásos, kicsit szatír mosollyal és hanggal jön ki a házból a lányok elé, de vele is már úgy vagyok, hogy hiába állt égnek a hajam a 80-as években az R-GO-tól, mára már imádni való figurának tartom, főleg amióta a Wayne Világában ő volt Garth magyar hangja, amiért önmagában Oscar-díjat kellett volna, hogy kapjon.

A lányok csapata:


la2.jpg

Fotó: RTL-KLUB.HU

Cseh Andrea indít a Black Velvettel. Az első pár hang gitártól bizsereg a bőröm, de a lány hangja azért ezt hamar enyhíti. Nem volt rossz, de egyszerűen most tényleg túl erős a mezőny a lányoknál ahhoz, hogy Andi bent maradhasson. Szimpatikus amúgy, de kicsit közönyösnek tűnik.

Jakab-Péter Izabella szerintem a legkomolyabb volt ma este. Ezt a dalt biztosan nagyon szereti, kár, hogy maga a dal belőlem semmit nem váltott ki, de ahogy előadta Izabella, az szerintem baromira nemzetközi volt. Az angol is teljesen jó volt, a technika is, minden. 

Tóth Andika gyereki lelkesedéssel érkezett, de profi megközelítéssel, miszerint minden hiába volt, ha most elvérzik. A Purple Rain és az eddigi dalválasztások is rendkívül tiszteletre méltóak, már önmagában plusz pont. Ez a dal is elég jóra sikerült, főleg az első fele. A második felében gyakorlatilag minden lehetséges zenei bravúrt bele akart tenni Andi, amit nem biztos, hogy erőltetni kellett volna, de még így is rendben volt.

Bordás Anasztázia dala kicsit olyan megfoghatatlan volt, de voltak benne jó pillanatok, és nekem az összhatás is eléggé meggyőző volt, nálam simán továbbjutó.

Krizsma Gwendolyn tuttira ment a Back to Black-kel, ebben a dalban is aztán sok mindent lehet villantani, és aki egy kicsit is tud énekelni, az meg is tudja ezt tenni, nem hogy Gwendolin. Ügyesen taktikázott a dallal, bár kicsit már attól a mérges vagy nem is tudom milyen éneklésből már néha elég.

Ilyés Jenifer szokásos hidegségével érkezett, szerencsére egy pocsék dallal, amihez egy az egyben ugyanaz volt a koreográfia, mint a múltkor. Ugyanazok a mozdulatok, gesztusok, nézés. A múltkori dala sokkal jobb volt, mint ez, de dörzsöltem a tenyerem, hogy most megcsinálta magának a bajt.

A dalok előadása után Izabellát, Gwendolynt és Anasztáziát vártam a befutók közé, hát, nem így lett. Izabella simán továbbjutott, majd jött Jenifer, és csakúgy szárnyaltam, amikor hallottam, hogy Szikora hogy szidja ürességét, hiteltelenségét. Aztán gyanús volt, hogy már annyit szidja, hogy ennek rossz vége lesz. Hát, így is lett, jön ő is. Gratula Szikora vagy a rendező kreativitásának, hogy nem a kiesőkkel folytatódott a műsor, bár nyilvánvalóan azt hittük, hogy Andit kiteszik, de szerencsére nem így volt. Akkor kezdtem el gyanakodni, amikor a Purple Rain-t úgy tűnt, hogy lehúzza Szikora, ami nagyon fura lett volna. A maradék három lányból Gwendolin jutott tovább a pótselejtezőbe, ami gyakorlatilag neki biztos helyet jelent tizenharmadikként. Jobb lett volna Jenifert kitenni legalább ide...

Döntőbe jutottak:

lany.jpg

Fotó: RTL-KLUB.HU

Holnap folytatjuk. A csajok hozták a szintet, a veteránok nekem most jóval gyengébbnek tűntek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://xfaktormagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr246781581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása