Az első középdöntő, 2014. október 4.
2014. október 10. írta: na_ja

Az első középdöntő, 2014. október 4.

Új szakaszához érkezett az idei X-Faktor, elindult a tábor. Nem tudom, mikor forgathatták ezeket a részeket, de ilyenkor azért mindig kicsit bizarr, hogy igazából már rég kialakult a 12-es mezőny, mi meg itt izgulunk hevesen. A múlt héten is kaptam egy kommentet, hogy majd átadja a kedves kommentelő a jó tanácsaimat az egyik előadónak, akit személyesen ismer. Így már nagyjából tudhatjuk is, hogy ő ezek szerint már bejutott. Na mindegy, éljük bele magunkat az unreal-time izgulásba.

A táborban kialakított hármasfogatok kicsit görcsös ismerkedéséről szóló pár percben láthattunk pár reményt keltő darabot. Rengeteg ismeretlen arcot láttam, sokan nem kaptak akkora bizalmat a selejtezőben ahhoz, hogy megmutassák akkor őket. Kicsit igazságtalan, de megszoktuk.

Az első hármasból Benji kiemelkedett, Martin leves, hiszen még a szöveget sem tudta. Nekem Eszter is úgy tűnt, hogy halandzsázott, de legalább ügyesen. Eszter hangja nem volt rossz, a később vesztét okozó lélektelenséget is inkább csak izgalomnak és amatőrségnek nevezném, amin azért még lehetett volna csiszolni. Egyszer még majdnem el is mosolyodott.

A következő bemutatott triók szintén nem jeleskedtek a szövegtanulásban, automatikus kirúgást jelentettek ezek a bénázások.

Zenekarok próbálkozhattak a következő blokkban. A Dark Notes, a Rock-inger, a Leecher, a The Sign, a Rootsters, a Rosewood, a Hidegzuhany produkcióiból megint nem sokat ismerhettünk meg, de legalább tudjuk, hogy voltak ilyenek is...


Újabb hármas érkezett a színpadra, ahol Szabó Richárd medve tanárbácsi most nem tudta hozni azt, amit a múltkor. Réka hangja kicsit idegesítő volt. Anna volt még talán a legkiegyensúlyozottabb, de az egész dal egy nagy lélektelen nulla volt. A két lány továbbjutott ennek ellenére egyből, Ricsinek viszont előbb intéztek egy szívrohamot. Rezgett a léc, kegyetlenül.

Jöttek a simán továbbjutók, legtöbbjüket már láttuk, gondolom őket még úgyis fogjuk még sokat, de most nem igazán ismerhettük meg, hogy mit mutattak.

Gömbiék triója is elég gyengét villantott, pedig mindkét fiú profinak tűnt idáig. A zsűri is gondolkodott, mi legyen, aztán csak mehettek tovább még egy körre. Érdekes, hogy valaki a második produkcióján ennyire vissza tud esni.

Aztán robbant a média-bomba, amikor Robi és Gabi egymásnak esett Gömbi kritizálása után. Abszolút nem hatott meg, de jó marketing-elem volt. Gabika persze még nem tart ott értelmileg, mint a két Robi (ez most nem tudom, hogy szidás vagy dicséret...), ezért jó pár percet szentelhettünk a jól megfizetett mentorok lelki tusájának. Inkább meghallgattam volna ehelyett egy-két produkciót a jelöltektől.

A következő fiúcsapat egész kellemes műsorszámot adott elő, a csávó még Puskás Peti hangján is meg tudott szólalni, volt rap, meg egy nagy adag keveredés, hogy ki mikor jön, de ha nem néztél oda, ebből nem sok jött le, és mondom, szerintem egy egész jó dal sült ki belőle. Vagyis inkább úgy mondom, hogy hallottunk ma kb. ilyen szintű és ennél gyengébb dalokat is. A zsűri is adott még nekik esélyt.

Újabb összevágott rész következett továbbjutókkal, majd talán megtudjuk, kik voltak ők. Aztán voltak olyanok, akiknek már rég nem lenne itt keresnivalójuk. Láthattuk az idei piás előadót is, de már annyira nem megható és nem is vicces az ilyen előadás. Jöttek a hamis előadók, hurrá. Aztán volt, aki annak ellenére továbbjutott, amiért mást simán kidobtak. Van, aki megteheti, hogy nem tanulja meg a szöveget, akkor is továbbjut, van, aki nem részesül ilyen kegyben.

Megtudhattuk, hogy az idei szériában a mentorok maguk döntik el, kinek melyik brigád kell. Láttuk a nagy őrlődést, hogy ki kehez fog kerülni. Ezáltal a műsor további része is kialakult, mégpedig, hogy a veteránok Little G-hez tartoznak.

Elkezdődött a székfoglalós játék, aminek keretein belül egymást lökdösik ki a játékosok a megszerezhető hat hely egyikéről. Nem mondom, hogy Kovács Anikó hangja nem kerget néha az őrületbe, de azért az kétségtelen, hogy itt lett volna a helye. Nagyon pozitív személyiség, elismerem munkásságát, és bár nem az én stílusom, tovább kellett volna engedni.

Kovács Veronika nem igazán állt a helyzet magaslatán. Hamis volt, nekem a hangosítás is félrement, és ilyenkor szerintem eleve élvezhetetlen egy produkció. Amikor az énekes hangja jóval hangosabb, mint a zene, akkor lehet az akármilyen jó, sokkal gyengébb esélyekkel indul.

Spanyol Erika nekem jó, de semmi extrát nem látok, hallok benne.Wunderlich József a Yesterday-t dobta be, ez sem volt igazából semmilyen, azon kívül, hogy relatíve jól elénekelte. Barna Balázs is kicsit az az eset, amikor a hangszín kifejezetten kellemetlen ahhoz, hogy hallgatni tudjam. Szerencsére hamar kilőtték.

Gubicza Rolandról már a selejtezőnél is leírtam, hogy teljesen értelmetlen volt a továbbjuttatása, mivel poén volt, de azért volt sok olyan előadó, akiben azért egy kis tehetség is volt, mégsem engedték tovább őket. Borítékolható volt, hogy ebben az adásban el fog vérezni, és szerintem lett volna egy-két érdekesebb ember a helyére. De nem baj, így legalább jutott a balekokból a középdöntőre is. Ha pedig a sokkal kevésbé vicces hörgős Ferencz netán továbbjut a jövő héten , akkor pedig tényleg le is húzhatjuk a rolót.
Andelic Jonathán dala szerintem gyengébbre sikerült, mint amit a selejtezőn adott elő, bár a jobb kifejezés inkább az, hogy jóval kevésbé volt izgalmas vagy ingereket keltő. Jó énekes, eddig is tudtuk, de azt hittem, valami komolyabbat tesz le az asztalra. Mindegy, helye azért ebben a mezőnyben vitathatatlan. 
Balogh Esztert előadását lélektelennek pecsételte meg a zsűri, ami azért szerintem így, ebben a formában azért erős volt, bár tény, hogy a többiek produkcióihoz képest valóban kevesebb élet volt benne. Nekem inkább azzal a pár hamis hanggal volt bajom.

Horváth Krisztián nagy kedvencem lett, mind mint ember, mind mint előadó a selejtezőben a múlt héten. Van szíve, hangja. A "Maradj Velem" eleve egy nyerő dal, ha valaki jól elő tudja adni, kíméletlenül tudomásomra adta a testem, tudatalattim vagy akármim, hogy jó, mert csak úgy libabőröztem tőle. Ugyanakkor azért nem fér hozzá kétség, hogy Krisztiánnak azért vannak technikai elmaradásai, remélem, hogy lesz lehetősége sokáig eljutni és csiszolni hangját. A refrénnél nem tudtam eldönteni, hogy elcsúszások voltak, vagy ez a kicsit soul irányában feldolgozott stílushoz tartozik, amit néha furának hallottunk. Minden esetre nyomás tovább, szeretünk, Krisztián!
Pont azon járt az eszem, hogy azért sokat úgy akarnak biztosra menni egy ilyen meghallgatáskor, hogy egy szívhez szóló balladát adnak elő, ami egy idő után nekem már baromira unalmas egy ilyen műsorban. A sok átszellemült fej, (ál)érzelmes arcok... de úgy látszik, ez a nyerő. Na, és ekkor jött Horváth Ági az AC/DC-vel. Bevillant a selejtezős fura megjegyzése, de higgyétek el, nem emiatt nem szimpatikus. A dal szerintem rohadtul gyenge volt, és ebben inkább kevesebb élet volt, mint Eszter előadásában. Eszembe jutott Rúzsa Magdi AC/DC feldolgozása, hát nem említhető egy lapon a két "vadóc" produkció. Nem igazán akartam elhinni, hogy leülhetett Ági, pláne, hogy utána a végéig rajta is maradhatott. De végül is nem baj, majd kiesik később.
Kállai Kiss Zsófi sokkal jobban tetszett, mint a selejtezőben. Karakteres hangszín, jó dalválasztás, aztán majd meglátjuk, mire lesz ez hosszú távon elég.
Horányi Júlia gyakorlatilag nekem olyan, mintha a Twin Peaks-ből lépett volna elő. Ami bizonyos értelemben dicséret, de azért hosszú távon lehet, hogy már kicsit kényelmetlen lesz, mert nem fogom érteni... Előadása most nekem közel sem volt olyan makulátlan, mint a múltkori. Nyilván eléggé rétegkarakter Júlia, és szorgalmazom, hogy egy nem POP-énekes minél tovább jusson, de nem tudom, mit fog mondjuk kezdeni egy-két tematikusabb műsornál. Jó, minden kornak, minden stílusnak megvan a maga alter megfelelője, de kíváncsi vagyok, mit fog vele kezdeni. Ja, ezzel akkor már azt is egyértelműsítettem, hogy szerintem a döntőben lesz? Ja, igen! Ez eléggé egyértelmű.
Közben persze a székeken cserélődtek a helyek, nagyon szomorúak voltunk, leszünk is a jövő héten. Egy-két döntés kivételével elégedettek lehetünk szerintem, de így legalább nem fog annyira fájni, amikor Horváth Ági a mentor házból kiesik. Megmondom őszintén, lehet, hogy a hosszú műsoridő miatt, de kicsit unatkoztam néha. Na mindegy, folyt köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://xfaktormagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr736777543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása