A második élő műsor, 2014. október 25.
2014. október 25. írta: na_ja

A második élő műsor, 2014. október 25.

Megmondom őszintén, hogy a műsor előtti napon, amikor az RTL-en reklámozták a mai adást, kicsit elkapott a hév. Kifejezetten jól összevágták az előző heti műsor legjobb részleteit, és ránéztem nem létező órámra, hogy mennyi is van még hátra a mai adásig. Ez azért gyanúsan valami olyasmit jelent, hogy ez a műsor jó, vagy legalább is jó irányba halad. Az viszont megütötte a fülem, hogy a sok felemelő pillanat közé nem sikerült Borbély Ricsiről öt olyan másodpercet találni, ami nem volt hamis. Ezzel nem feltétlenül a készítőket hibáztatom most, hanem inkább Ricsit figyelmeztetném.

Kép: X-Faktor élő műsor

Istenes Bence nem tudom, hogy magának tölthet ki a műsoridőben egy fix keretidőt, de nem értem ezt a menősködést. Na de mindegy, ha ennél kreatívabb ötlet nincs, akkor nem tudunk mit tenni. Persze nyilván Zsófika beiktatása volt a promo célja. De nem, nem, nem akarom, hogy ez a műsor a dzsungelharcról meg erről a két neocelebről szóljon, miközben ennyi tehetséges ember próbál befutni.

A kisebb technikai bakik és sallang után három másodpercet hallhattunk a témadalból, a Szeretlek is meg nem is-ből. Érdemes volt ezért összedobni a ledfal grafikáját is.

Na de elkezdődött a show Szabó Ricsivel, és a Crazy Little Thing Called Love című dallal. Azt kell, hogy mondjam, hogy ebben a dalban most a táncoslányok voltak a legjobbak. Sajnos ez az egyik leggyengébb Queen dal valaha, amiben az egyetlen poén az a klipje. Tény, hogy kimozdult Ricsi a saját világából, táncolt is, de semmi extra nem volt most ebben a produkcióban. Kezdem egyre jobban úgy érezni, hogy Szabó Ricsi nem a felső kategóriába tartozik ebben a mezőnyben. Szimpatikus, szeretjük, de abszolút nem egy csúcs.

Ilyés Jenifert talán most azzal próbálták hozzánk közelebb hozni, hogy smink nélkül dobták be a próbákra, ami nem tudom, hogy jó fegyver-e, hiszen állítólag a kinézete az, amitől annyira jó. Az előadásra azért összekapták. Szép hagja van Jenifernek, de ma sokszor hamis volt, nem egy jó előjel. A végére már kifejezetten kínos volt hallgatni, drukkoltam neki, hogy azért néhány hangot találjon már el, még akkor is, ha nekem nem áll közel a szívemhez. De a lelke ma legalább kijött állítólag.

A Spoon irányában érzek valami szimpátiát, de ez a mai produkció eléggé semmilyen nem volt. A felvezető videóban arról volt szó, hogy érzelmeket kell átadni, nem a szövegre meg másra koncentrálni. Hát, most lehetett volna inkább a dalra koncentrálni, mert kicsit gyenge volt. A Spoon-nak az lehet talán a szerencséje, hogy gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy mit adnak elő, mert a szavazóbázis a daltól függetlenül úgyis teszi majd a dolgát.

Pont azon gondolkodtam, hogy attól, hogy szerelmeskedős este volt, muszáj volt-e romantikus számot előadni, de  Andelic Jonathán rögtön meg is válaszolta a kérdésemet, hogy nem. Talán a Spoonnak is egy máshogyan szívhez szóló dalt kellett volna választania. Jonathán dala sem volt 100%-os választás, de azért örültem, hogy tőle nem valami csöpögős dolgot hallottunk. Szeretem a hangját, de tőle is azt várom, hogy akár zenetanár, akár nem, vállaljon be valami kommersz, tucatpop produkciót, mert az is egy hiteles mérce.


Kép: X-Faktor élő műsor
A Shudras feldolgozása megint zeneileg tulajdonképpen nagyon tetszett, az megint más dolog, hogy ezt a dalt nem választottam volna. Kifejezetten jó témákat tudnak írni a fiúk, van benne kraft, ám megint az ének volt az, ami nem vette fel a versenyt a többiekkel, ezt a zsűri is észrevette. Az eddigi (amúgy nem erős) dögösségnek most nem sok nyoma volt. Lehet, hogy a hátranyalt hajra most nagyobb hangsúlyt fektettek, mint a lényegre. Kár, mert amúgy kezdenek jók lenni.

Kép: X-Faktor élő műsor
Horányi Juli dala most annyira nem érintett meg, mint a múlt heti, de valószínűleg ennek is az az oka, hogy egy túl szép dalt választott. A múlt heti pörgősebb produkció nekem sokkal jobban bejött. Szó se róla, hibátlan volt minden, kijelenthetjük, hogy ő a legprofibb nő a mezőnyben, de engem nem sikerült most elvarázsolnia.




Kép: X-Faktor élő műsor
Borbély Ricsi eléggé sajátosan értelmezte ezt a Meat Loaf dalt, ez meg talán túlontúl poppos lett vagy teátrális, nem is tudom. Ennek a dalnak eredetileg annyira egyedi hangulata van, hogy nehéz elfogadni ezt a változatot. Azonban, ha mondjuk Ricsit először ilyen arccal ismerjük meg, akkor talán egy fokkal jobban állnék hozzá. Most úgy néz ki, leszállt közénk Ricsi. Valahogy azonban úgy érzem, mindig túl nagy feladatot vállal be, szerintem ezekhez a dalokhoz még nincsen készen. Valahol drukkolok neki, ha nem is a végső győzelemre, de szívesen meghallgatnám még a fejlődését. Sokan a mezőnyben jóval kiegyensúlyozottabban szerepelnek, ezáltal kicsit kiszámíthatóak is, na Ricsinél nem ez a helyzet.

Kép: X-Faktor élő műsor
Tóth Andi kiszámíthatóan csapdába esett, hiszen korára való tekintettel kizárt volt (?), hogy szerelemről hitelesen tudott volna énekelni. Én pont ezért inkább az éneklésre próbáltam koncentrálni, és nem a hitelességre. Nos, hát azért az éneklés sem volt hibátlan, de azért voltak benne jó pillanatok. Hallhattuk benne Andi metálhangját is, szerintem feleslegesen. Andi most akkor menthette volna meg a helyzetet, ha ezt a dalt megpróbálja szépen elénekelni. Így inkább a harcot vette fel - de hiába.

Kép: X-Faktor élő műsor
Nagyon örültem, amikor meghallottam Benji dalának első pár hangját, mert az Every Breath You Take biztosan benne van abban a 30 dalban, amiért érdemes volt megszületnem, de most valahogy ez nem volt semmilyen. Pedig azt hittem, hogy Benji most, ezzel a dallal fogja magát belopni a szívembe, de ez nagyon messze állt attól, hogy megérintsen. Nem könnyű dal, de ennyire sehogy már rég hallottam elénekelni.



Kép: X-Faktor élő műsor
Amikor Bella elkezdett énekelni, úgy éreztem, hogy ez lesz az est eddigi legjobb produkciója, és tulajdonképpen nem is sikerült rosszul, de azért volt benne pár erőltetett rész. Drukkolok ennek a lánynak, de nála meg pont a múlt heti, érzelmesebb dal tetszett jobban.



Kép: X-Faktor élő műsor
Elég gáz a helyzet szerintem akkor, ha azt kell mondanom, hogy az este legjobb dala Nagy Ricsié volt. Nem bírom ezt a srácot, de ma a sok lapos és álérzelmes dal közül az övében volt a legtöbb erő. A dal is jó volt, a felépítés is.




Kép: X-Faktor élő műsor
Zsófié volt viszont a legdrámaibb előadás, ő nyerte nálam a hitelesség vagy legalább is legjobban eljátszott hitelesség díját. Bátor dolog volt egy ilyen dalt választani, de szerintem ügyesen kockáztatott ezzel a dallal Zsófi.




A mai este legjobb és tulajdonképpen egyetlen értékelhető produkciója a közös dal volt. A One gyönyörűen szólt, és mentett valamit a mai igen gyenge felhozatalon.

Azt hittem, Ben Stiller a sztárvendég, de nem, Rácz "Die Hard" Gergő századik visszatérését láthattuk. Köszi, mert addig írhattam ezt a bejegyzést.

Miután mindenki leszerepelt, úgy gondoltam, hogy produkciója alapján párbajra bárki esélyes lenne ma, de a rosszak közül a legrosszabb talán Szabó Ricsi és a Spoon volt, de a kiesők általában nem az előadásuk alapján repülnek. Ehhez képest eléggé meglepő módon Jonathán került párbaj elé Jeniferrel. Kicsit botfülűek a szavazók, ha Jonathánt most pellengérre tették.

Kép: X-Faktor élő műsor

Furcsa, de a párbajban Jenifert találtam a jobbnak, pontosabbnak, Jonathán eléggé be volt parázva és a produkcióján jócskán meglátszott. Ugyanakkor vitathatatlan, hogy kettőjük közül Jonathánnak van keresnivalója az X-Faktorban. Jenifert el sem kellett volna hozni az élő adásokba, nála Gwendolyn, de még Bordás Anasztázia is jobb volt. Akárhogy is van, felejtsük el ezt a mai estét, ennél csak jobb következhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://xfaktormagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr266833073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

véleményM 2014.10.26. 15:48:42

Előadók tekintetében majdnem egyezik a véleményünk. Nekem egy technikai jellegű problémám van az RTL-es (véleményem szerint dilettáns) hangtechnikusi gárdával kapcsolatban. Mégpedig az, hogy minden narrációt, főleg a bevezető kisfilmekben elhangzó beszélgetéseket, olyan volumenű háttérzenével nyomnak pofán, hogy számomra gyakorlatilag érthetetlen az elhangzottak nagy része. Próbáltam a TV saját rendszerén hallgatni, próbáltam a hangprojektoron, hiába. Nagybátyámtól tudom, hogy ezt anno az átkosban úgy csinálták, hogy a kimenő adásjelet egy lehallgató szobában egy normál TV készüléken nézte egy szaki és szólt, ha valami a végtermékben nem klappolt. A másik röhejes dolog, amikor az unott apátiában, zárt szájjal ülő, tapsgépező közönségen végig svenkel a kamera, mi pedig legalább négy lánygimnazista osztálynyi üdvrivalgást hallunk alákeverve. Komikus, de ezt már lassan megszokjuk. A szükségességét azonban nem látom!

igor87 2014.10.26. 17:29:41

A Crazy nagyon jó szám, csak HANG, eredetiség kell hozzá. Van, aki még a legmostohább körülmények között is pazar hangulatot teremt vele. Mondjuk, minimum, hogy valaki élvezze is, amit csinál.
www.youtube.com/watch?v=rvucx9j3Dtkl

Sunny Days 2014.10.26. 22:57:05

kár, hogy ez az írás csak azok számára értelmezhető, akik látták az adást - én lelkesen leültem megnézni, aztán pánik szerűen kapcsoltam el, a fos dalok gyengén elkornyikálva és a két műsorvezető elűztek
ettől még kíváncsi vagyok az előadókra, némelyüknek még szurkolok is

igor87 2014.10.27. 08:53:45

@sunny_days: Akkor már minimum ketten vagyunk, akik nem látták. (Én még az elejét sem!) :-)

Ronald 2014.10.27. 09:19:20

.
Ide csak azok kommenteljenek, akik nem csak ezt az adást nem látták, hanem egyáltalán nem néznek TV-t.

Sőt, 16 éve nincs is tv-jük sem otthon, sem máshol.

Én az ő kompetens, szakmailag megalapozott és főképp elfogulatlanul-tárgyilagos véleményükre vagyok leginkább kíváncsi.
.
süti beállítások módosítása